Urządzenie do wymiany rozjazdów UWR-10.01
Specyfikacja
Urządzenie do wymiany rozjazdów UWR-10.01 jest przeznaczone do wymiany rozjazdów metodą bezdźwigową. Pozwala na wymianę rozjazdu zamontowanego w całości, zarówno na podrozjezdnicach drewnianych jak i betonowych. Urządzenie umożliwia wymianę rozjazdu z użyciem toru pomocniczego i wózków oraz metodą kroczącą. Nośność bramki 10 ton, wielkość kroku 500 mm, wysokość podnoszenia 1200 mm, nośność wózka 10 ton. Ilość wózków i bramek po 6 sztuk z możliwością zwiększenia ich liczby. Obsługa 1 operator na 1 kpl. (wózek + bramka). Urządzenie niesamojezdne.
Nasuwarka tory NHC
Specyfikacja
Nasuwarka typu NHC przeznaczona jest do podnoszenia i nasuwania toru położonego na podkładach drewnianych lub betonowych zarówno w torach stacyjnych i szlakowych, na liniach jedno- i wielotorowych. Nasuwarka jest pojazdem niesamojezdnym przemieszczanym po torze ręcznie na kołach jezdnych, wyposażonym w pompę hydrauliczną, napędzaną silnikiem (benzynowym lub wysokoprężnym) o mocy 6,6 kW. Hydrauliczny układ roboczy nasuwarki pozwala na podnoszenie toru na wysokość 0,6 m z prędkością 0,03 m/s oraz na przesuw poprzeczny 0,15 m z prędkością 0,13 m/s. Transport nasuwarki może odbywać się na jakimkolwiek środku transportowym lub poprzez holowanie na torach z prędkością max. 30 km/h.
Rolownica do łukowania szyn
Specyfikacja
Rolownica jest maszyną do wykonywania łuków szyn tramwajowych i kolejowych oraz do prostowania metodą ciągłego rolowania. Rolownica może wykonywać łuki o minimalnym promieniu R=16 m. Siła gięcia maszyny umożliwia wykonywanie powyższych prac na szynach RI60, S49, S60 i profili szynowych D180/105.
Pociąg ratownictwa technicznego PRT.00
Specyfikacja
Pojazd pogotowia technicznego przeznaczony jest do pomocy przy usuwaniu skutków awarii na liniach kolejowych. Wyposażenie pojazdu pozwala na wykonywanie szeregu prac ratunkowych i naprawczych. Zasilanie elektryczne, hydrauliczne i pneumatyczne pozwala na stosowanie narzędzi ręcznych o różnorodnych sposobach zasilania. Pojazd wykonany jest jako dwuczłon, jednak jego budowa umożliwia holowanie, pchanie lub włączanie w środek dodatkowych platform lub wagonów specjalnych.
Pojazd typu PNS-1
Specyfikacja
Pojazd typu PNS-1 stanowi ruchomy warsztat dla grupy awaryjnej naprawy maszyn, zabudowany w formie zamkniętego wagonu na bazie przyczepy PWM-15. Stalowa kabina pojazdu podzielona jest na trzy pomieszczenia tj. siłownie z agregatem prądotwórczym i stojakiem na zbiorniki paliwa i olejami, magazyn z regalami na sprzęt i narzędzia oraz cześć robocza ze stojakiem na butle gazowe z gazami technicznymi i pojemnikiem za zużyte elementy metalowe i niemetalowe. Końcowa ścianę przedziału stanowią drzwi oraz otwierana burta ułatwiająca wejście do wnętrza pojazdu. Dla umożliwienia pracy np. podczas opadów atmosferycznych pojazd wyposażony jest w wysuwany dach, a do pracy w nocy - w odpowiednie oświetlenie zewnętrzne. Po obu stronach pogotowia umieszczone są szyny jezdne i wciągarki ręczne do zdejmowania lub załadunku ciętek szynowych, które są przewożone na specjalnych wspornikach.