Zgarniarka ZTU-300

Specyfikacja

Zgarniarka ZTU-300 jest maszyną samojezdną przeznaczoną do prowadzenia prac przy budowie i remontach szlaków kolejowych. Przy jej pomocy można m.in. kształtować pryzmę tłuczniową, wygarniać tłuczeń z toru na pobocze, przemieszczać tłuczeń z jednej strony na drugą itp. Napęd zgarniarki zasilany silnikiem wysokoprężnym o mocy 160 kW współpracującym ze sterowaną elektrohydraulicznie czterobiegową skrzynią biegów, pozwala na samodzielną jazdą z prędkością 80 km/h, natomiast napęd hydrauliczny - na jazdę roboczą z prędkością 1-10 km/h. Do roboczych zespołów konstrukcyjnych maszyny należą: pług centralny, pługi boczne, urządzenie zbierające z obrotową szczotką, dwa poprzeczne przenośniki, przenośnik stromonośny oraz zasobnik tłucznia. Sterowanie jazdą oraz ruchami organów roboczych odbywa się z przestronnej, wentylowanej i ogrzewanej kabiny.

Dane techniczne

Szerokość toru 1435mm
Długość całkowita ze zderzakami 16540mm
Wysokość maksymalna 3800mm
Szerokość całkowita 3050mm
Średnica toczna kół 920mm
Ilość osi (napędowych) 2(Bo)2
Rozstaw osi 7750 mm
Min. promień jazdy 100 m
Max. wzniesienie toru (bez obciążenia dodatkowego) 26 ‰
Moc silnika spalinowego 261 kW
Max. prędkość transportowa z własnego napędu na prostym poziomym torze 80 km/h
Max. prędkość jazdy w składzie pociągu 100 km/h
Usprężynowanie sprężyny śrubowe z tłumikami drgań
Ciężar całkowity maszyny 30 t
Instalacja elektryczna prądu stałego 24V